🔹 مجموعه رایبد خاویار شما را به خرید بهترین خاویار ها دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که خاویار خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

صادرات میوه از ایران

برای آشنایی با صادرات میوه از ایران سایت را مطالعه کنید

صادرات میوه

امروزه میوه و تره بار نقش مهمی را در تنظیم بازارمحصولات کشاورزی دارند. در سالهای اخیر میوه هایی مانند سیب چینی ، پرتقال مصری ، نارنگی پاکستانی ، موز اکوادور، سیب سبز شیلی و پرو، آناناس فیلیپین ، انبه پاکستان ، نارگیل مالزی و حتی سیب آمریکایی به ایران وارد می شود.
واردات میوه در طی سالهای ۸۱ تا ۸۳ به میزان ۵ کیلوگرم بوده است ، اما در حال حاضر بیش از ۱۳ کیلوگرم می باشد. مسئولین معتقدند صادرات میوهدر ایران افزایش یافته است ، اما با کمی مقایسه متوجه می شوید که با رکود روبه رو شده است. دلیل اصلی این موضوع این است که قدرت رقابتی در کشور نسبت به رقیبان خارجی پایین آمده است.
برای بهتر شدن وضعیت اگر تولیدکنندگان به تولید محصول خود مشغول باشند و صادرات را به تجار و بازرگانان متخصص واگذار کنند. حتی با کمک مشاورین می توانند موانع را برطرف سازند.

صادرات میوه از ایران

میزان میوه صادراتی در سال ۸۵ حدود ۱۵۵ هزار تن از انواع میوه بوده که به کشورهای دیگر صادر شد و پسته ۷۳ درصد از کل صادرات میوه ایران را در این زمان به خود اختصاص داده بود. دومین میوه‌ انگور تازه و خشک کرده می باشد و هندوانه نیز سومین میوه محسوب می شود. سیب تازه ، انواع خرما ، کیوی تازه ، انجیر تازه و خشک کرده ، پرتقال ، آلو خشک کرده و نارنگی به ترتیب عمده ‌ترین میوه‌های صادراتی ایران در این سال بوده‌اند. در کل ۳/۹۸ درصد از صادرات میوه ایران به این ده اقلام میوه اختصاص دارد. کشور امارات ۲۲ درصد از کل صادرات و پس از این کشور هنگ‌ کنگ و بعد از آن در رتبه سوم عراق قرار دارد.
کشورهای روسیه ، آلمان ، ایتالیا ، ترکیه ، لبنان ، اوکراین و هند نیز به ترتیب عمده ‌ترین خریداران میوه ایرانی در این سال بوده‌اند. در بازارهای امارات سیب ایرانی از سیب فرانسوی و آمریکایی گرانتر فروخته می‌شود ، چون کیفیت و طعم بهتری دارد .
پس اگر کمی به بسته‌ بندی و نحوه ارسال محصولات توجه بیشتری شود ، صادرات بیشتری صورت می گیرد. طبق توافق بین ایران و روسیه در سال ۹۵، حدود ۶۰ هزار تن میوه و ده میلیون قطعه کنسرو میوه. سیب ، کیوی ، خیار و سایر میوه ها از ایران به مسکو صادر می شود وایران همچنین قصد دارد محصولاتی از جمله : گریپ ‌فروت ، پرتقال جنوب ، لیموشیرین ، نارنگی شمال ، کیوی ، سیب‌درختی ، انواع سبزی و صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای : انگور، انار، ملون ، سیب‌زمینی و پیاز را به کشور روسیه صادر کند.
به دلیل تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا بر علیه روسیه ، فرصتی برای ایران بوجود آمد ، تا محصولات خود را به این کشور صادر نمایند. استان اردبیل در میزان تولید میوه ، رتبه ۱۶ و از نظر سطح تولید ، رتبه ۱۸ را دارا می باشد که در کیفیت بالاترین رتبه را دارد. از مزیت‌های استان اردبیل ، تولید محصولات باغی قابل توجه است.

عمده ترین مشکلات در صادرات میوه

عمده ‌ترین مشکلات صادرات میوه ، یکدست نبودن و نداشتن درجه‌ بندی در میوه‌ها وهمچنین کمبود صنایع تبدیلی می باشد. بعضی از کشورها که محصولات کشاورزی و میوه را از ایران وارد می کنند ، خواستار محصولی ارزان هستند و به میادین میوه و تره بار مراجعه می کنند ، یکی از این کشورها عراق می باشد.از دیگر مشکلات وجود برخی افراد در مرزهای زمینی ایران می باشد که با کارت بازرگانی خود و دیگران ، محصولات نامرغوب را به کشورهای همسایه صادر می کنند.
مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به روسیه بخاطر عدم همکاری دولت و نیز موانعی مانند بالا بودن تعرفه گمرکی باعث کاهش حضور ایران در بازار این کشور شده است. اگر به محصولات کشاورزی و میوه اصولی‌تر پرداخته شود تا موانع برطرف شوند ، بهترین راه برای توسعه صادرات این محصولات می باشد. ایران در حال حاضر از قزاقستان ، روسیه و اوکراین گندم وارد می کند و اگر موافقت‌ دوجانبه میان ایران با این کشورها وجود داشته باشد ، برای واردات گندم ، ایران می تواند به این کشورها سیب و سایر محصولات کشاورزی خود را صادر کند.
منبع:تواگزیم
منبع: صادرات و واردات ایران

فروش خاویار رایبد خاویار
برای سفارش و مشاوره با ما تماس بگیرید.مشاوره و فروش
🔹 مجموعه رایبد خاویار را به خرید بهترین خاویار ها دعوت می نماید.
✅ مختص افرادی که خاویار خوب می خواهند ولی نمی دانند از کجا تهیه کنند.
🔸 کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید